Już od 1900 roku Ferdynand Porsche upierał się, że napęd hybrydowy ma sens we wszystkich pojazdach, nie tylko w samochodach. Dlatego skonstruował kilka serii specjalnych pociągów drogowych dla austro-węgierskiej armii z takim rozwiązaniem. Podczas pierwszej wojny światowej były one używane do transportu zdemontowanych ciężkich, nawet 90-tonowych moździerzy Skoda, których używano do ostrzału pozycji włoskich w wysokich górach.
W 1934 roku Ferdynand Porsche wstąpił do Narodowo-Socjalistycznej Niemieckiej Partii Robotniczej (NSDAP), znanej również jako partia nazistowska, a rok później został członkiem SS i dosłużył się stopnia Oberfuhrera W 1942 roku Porsche został mianowany konsultantem SS przy budowie czołgów. Pracował nad projektem czołgów Tiger I i Tiger II, który był używany przez armię niemiecką podczas II wojny światowej. Oba projekty przegrał, choć spadkiem stał się pojazd Ferdinand.
Jednym z najbardziej nieudanych projektów wojskowych Porsche był superciężki czołg Maus, który opracował podczas II wojny światowej. Maus był masywnym czołgiem, który ważył ponad 180 ton i był uzbrojony w działo 128 mm i współosiowe działo 75 mm. Jego pancerz był nie do przebicia, ale jego rozmiar i waga sprawiały, że był powolny i nieporęczny, a także był podatny na awarie mechaniczne.
Zapraszam do wysłuchania podcastu!