Miejsca Nieoczywiste Podcast Cukier, drożdże i monopole w II Rzeczypospolitej oraz opuszczona fabryka w Mordach (Podcast, Odcinek #66)

Cukier, drożdże i monopole w II Rzeczypospolitej oraz opuszczona fabryka w Mordach (Podcast, Odcinek #66)

Cukier, drożdże i monopole w II Rzeczypospolitej oraz opuszczona fabryka w Mordach (Podcast, Odcinek #66) post thumbnail image

W kolejnym odcinku podcastu cyklu “Miejsca Nieoczywiste” o wydarzeniach związane z II Rzeczpospolitą. Przyjrzymy się dwóm niezwykłym postaciom – Stefanowi Starzyńskiemu i Henrykowi Przewłockiemu, oraz zagłębimy się w aferę drożdżową, która wstrząsnęła tamtymi czasami. Ponadto, odkryjemy tajemnice postindustrialnych budynków w Mordach oraz pałacu w tymże mieście.

Postać Stefana Starzyńskiego, późniejszego prezydenta Warszawy, odegrała istotną rolę w polityce II RP w drugim dziesięcioleciu dwudziestolecia międzywojennego. Starzyński był postacią niezwykle barwną i kontrowersyjną. Jego kariera polityczna była pełna sukcesów, ale również konfliktów i skandali.
Na koniec podróży po II Rzeczpospolitej odwiedzimy pałac w Mordach. Ten zrujnowany budynek może być znaczący dla Podlasia w przyszłości.

Zapraszam do wysłuchania na YouTube oraz na większości platform podcastowych

Podcast "Miejsca Nieoczywiste" to podróż przez mało znane zakamarki Polski, prowadzona przez entuzjastów podróży. Historia miejsc, bogata w tajemnice i niezwykłe wydarzenia, staje się dostępna dla każdego słuchacza. Podcast reprezentujący ciekawe i nietypowe podcasty historyczne. 
W audycji są przedstawiane zarówno miejsca bliskie, jak i te bardziej odległe, zaskakujące swoją historią i znaczeniem dla kultury kraju. "Miejsca Nieoczywiste" stawiają na różnorodność podróży, tworząc przestrzeń dla tych, którzy chcą odkrywać ciekawe zakątki Polski

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także

Historia Volkswagena

Porsche – genialny wynalazca, czy naśladowca? Muzeum Techniki Tatra (Podcast, Odcinek #59)Porsche – genialny wynalazca, czy naśladowca? Muzeum Techniki Tatra (Podcast, Odcinek #59)

Już od 1900 roku Ferdynand Porsche upierał się, że napęd hybrydowy ma sens we wszystkich pojazdach, nie tylko w samochodach. Dlatego skonstruował kilka serii specjalnych pociągów drogowych dla austro-węgierskiej armii