Festung Glogau, czyli jak głogowskie stare miasto zniknęło w 90 procentach (Podcast, Odcinek #45)

Festung Glogau, czyli jak głogowskie stare miasto zniknęło w 90 procentach (Podcast, Odcinek #45) post thumbnail image

Dzisiaj gościem podcastu jest ponownie Arek Czapla znanay już z podcastu o Festung Küstrin a opowiemy o  najnowszej historii Głogowa, który jest chyba najbardziej udanym  projektem kompletnej odbudowy starego miasta. Wcześniej należy jednak opowiedzieć jak Stare Miasto wyglądało miasto przed II wojną i dlaczego na 40 lat zniknęło z okolic Odry.

Zapraszam do wysłuchania na YouTube oraz na większości platform podcastowych

Podcast "Miejsca Nieoczywiste" to podróż przez mało znane zakamarki Polski, prowadzona przez entuzjastów podróży. Historia miejsc, bogata w tajemnice i niezwykłe wydarzenia, staje się dostępna dla każdego słuchacza. Podcast reprezentujący ciekawe i nietypowe podcasty historyczne. 
W audycji są przedstawiane zarówno miejsca bliskie, jak i te bardziej odległe, zaskakujące swoją historią i znaczeniem dla kultury kraju. "Miejsca Nieoczywiste" stawiają na różnorodność podróży, tworząc przestrzeń dla tych, którzy chcą odkrywać ciekawe zakątki Polski

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz także

Staroobrzędowcy w Wojnowie – mazurska molenna, zabytkowy klasztor fiedosiejewców, historia osadnictwa religijnego w XIX wieku i dziedzictwo duchowe Mazur.

Na tropach Wańkowicza cz. 3. Staroobrzędowcy w Wojnowie. (Podcast, Odcinek #132)Na tropach Wańkowicza cz. 3. Staroobrzędowcy w Wojnowie. (Podcast, Odcinek #132)

Po raz trzeci powracam do genialnego reportażu Melchiora Wańkowicza pt. “Na tropach Smętka”. Opowiem historię staroobrzędowców w Wojnowie – wsi na Mazurach, gdzie od XIX wieku osiedlali się wyznawcy tradycyjnego

Nikolot

Niklot – słowiański władca Połabia, Obodryci i zamek w Schwerin (Podcast, Odcinek #56)Niklot – słowiański władca Połabia, Obodryci i zamek w Schwerin (Podcast, Odcinek #56)

Niewiele wiemy o słowianach zachodnich. Dlaczego? Bo zniknęli z map w XIII wieku, a mówią o nich tylko obce kroniki, gdyż własnych nie posiadali. Obodryci, Obodrzyci albo Obodrzyce nawet ciężko